دلمشغولیهای زنی در آستانه چهل سالگی

یک سری از تجربه هامو تو کانال تلگرامم میذارم @myfreshair

دلمشغولیهای زنی در آستانه چهل سالگی

یک سری از تجربه هامو تو کانال تلگرامم میذارم @myfreshair

یادداشت پنجاهم

   


 یک اعترافی کنم، از شیرپاک کن فیتومر اشتباه استفاده می کردم! 

دیشب اتفاقی رو بطریشو خوندم، نوشته بدون پنبه استفاده کنین، با انگشت به شکل دورانی ماساژش بدین و وقتی جذب شد، با تونر صورت رو تمیز کنین. متاسفانه توجه نکرده بودم و با پنبه استفاده میکردم

دیشب این کار رو کردم، جوش جدید نزدم! 

تجربه دوم از اول استفاده از ماسک ماست و زیره و عسل و زردچوبه ،ماسک رو فقط میذاشتم رو صورت، بعد چهل و پنج دقیقه میشستم، یواش یواش دامنه رو گسترش دادم، اول به دور چشم. مگه دور چشم چه گناهی کرده؟ مشکل چروک افتادن با استفاده از ماسک رو اینجوری حل کردم که ماسک رو خیلی غلیظ میذارم طوری که تا اخر وقتی میخوام بشورم هم خشک نشه که باعث کش اومدن پوست دور چشم بشه

تو مرحله دوم ماسک رو به دستهامم زدم، چون اضافه صورت بود معمولا اونقدری ازش نمیموند که لایه غلیظ رو دست بذارم بنابراین همونی که بود رو میزدم به دستهام و ۵ دقیقه مدام ماساژش میدادم و ۵ دقیقه هم استراحت بعد میشستم ، متوجه تفاوت شدین؟ صورت هیچ ماساژی داده نمیشد که به خورد پوست بره، از دیروز روی صورت هم اول یه لایه میزنم حدود ۵ دقیقه ماساژ دورانی میدم پوست صورت و گردن رو بعد لایه رو غلیظ میذارم و استراحت میدم، بعد وقت شستن هم باز با ماساژ دورانی زیر آب همه رو میشورم

از اونجا که زردچوبه و زیره رو خیلی پودر نمیکنیم که دقیقا گرد مانند باشه، تو ماست که میریزم دونه های ریزی که همراه پودر زیره و زردچوبه هست مثل اسکراب عمل میکنه و همین باعث شده از دیروز روند محو شدن جوشها سرعت بگیره

البته گفته بودم ماسک رو میذارم فریزر کاملا سرد شه، اون هم نکته قابل تاملیه

فعلا به نظر میاد نحوه استفاده اشتباه از شیرپاک کن باعث اون جوشها بوده! خنده داره اگر واقعا دیگه جوش نزنم و علت همین باشه، نمیدونم چرا مثل همیشه که نحوه استفاده از وسایل رو میخونم این رو نخونده بودم،تازه قرص کیوتن رو هم امروز دوباره خوردم

برم ماسک نوبت شب رو بزنم. یا پی نوشت میذارم یا پست جدید، حرفام تموم نشده

پ. ن

خب من دستهامو شستم و برگشتم

دوتا نکته اضافه کنم، اون حالت اسکراب مانندی که زیره و زردچوبه تو ماسک ایجاد میکنن وقت شستن صورت به پاک شدن رنگ زردچوبه هم کم میکنه، مضاف بر اینکه چون با ماست مخلوطه در کل زردچوبه راحتتر پاک میشه، وقتی صورتم کاملا شسته شد، دستمال کاغذی با جنس نرم بر میدارم و صورتمو خشک میکنم اضافه رنگ زردچوبه رو هم با همین روش پاک میکنم

راستی حواستون باشه اگر خواستین ماسک زردچوبه بذارین یه لباسی بذارین واسه این کار، یه وقت نریزه رو لباس لکش بمونه

از طرف دیگه پوست من حساسه و بیشتر رو به خشک، یعنی تو یه زمانهایی به نظر معتدل و مختلط میاد اما اصلش خشکه، دو دفعه ماسک ماست در روز تا الان مشکلی ایجاد نکرده، هوای اینجا هم قربونم بره فوق العاده گرم و خشکه و این باعث میشه پوستم نیاز به این رطوبت رسانی از ماست داشته باشه، از وقتی برای دستهام استفاده میکنم دیگه حتی طی روز مرطوب کننده نزدم به دستم ،باخودم میگم کاش میشد وان پر از ماست میکردم و دراز می کشیدم توش!

مساله بعدی در ادامه نوع پوسته، پوست چرب نباید زیاد استفاده کنه از ماسک ماست، مخصوصا اگر ماست چرب یا پر چرب باشه

خب بحث زیباسازی رو بذاریم کنار

امروز تو صحبتها مثل تمام مدت اخیر وقتی یه چیزی میگه فقط میگم باشه- تازگی هیچ نظری از خودم نمیدم هرچی میگه تایید می کنم- بهم گفت چه حرف گوش کن شدی، این بیشتر از وقتی چموش بازی در میاری منو میترسونه-با خودم گفتم خوبه دقیقا متوجه ماجرا شدی ولی هنوز نمیدونی ترس واقعی چیه، همسر سابق هم یهو دید دادخواست طلاق من دستشه-

بعد دو هفته دیگه نتونستم جلو روند بحث رو بگیرم، بی هوا اخر صحبتها بهم گفت دوستت دارم، نوشتم نمیخوام جواب جمله تو بدم. چیزی نگفت

تو برزخم

نظرات 3 + ارسال نظر
Nahid سه‌شنبه 30 خرداد 1396 ساعت 12:30 http://rooznegareman.blogsky.com

بیچاره ارنست که جوشاتو گردن ته ریشش انداختی

تقصیر رو گردنش ننداختم به شکل مطلق که ، گفتم یکی از احتمالات می تونست اون باشه ، آخه محصولات فیتومر رو فردای شبی که رسیدیم خریدم ، و تعدادی از جوشها قبل استفاده از اونا ریخته بود بیرون ، تنها تا اون زمان فقط ته ریش و تحریک اعصاب پوستم به نظر میومد علتشه-سابقه داشت اخه، شوهر سابق که بود چند بار بابت همین مساله ریش صورتم جوش زد اونم تو همون محوطه چونه و زیر لب که خیلی در تماس صورتش بود ، پیش زمینه داشتم خب، و همچنین به قرصهای کیوتن هم مشکوک بودم،ولی ده روز بود داشتم کیوتن میخوردم و چیزی نشون نداده بود! هنوزم دقیقا نمی دونم علتش چی بود که یکبارگی اون همه جوش ریخت بیرون

Afsoon سه‌شنبه 30 خرداد 1396 ساعت 02:06

واقعا این تصمیم رو داری؟
مگه چی گفته اخه

فعلا بمونه یه زمان دیگه می نویسم در موردش
به خودم باشه آره این کارو میکنم، ولی مساله و مشکل بزرگتر اینه که اون بپذیره ، اگر نپذیره مثل تمام مواقع دیگه که تاکید داشتم قطعا اذیت و آزارم می کنه و عذابم میده، تا اون زمان که موقعیتش پیش بیاد فعلا دارم کج دار و مریز رفتار می کنم ، گرچه امروز یه چیزی گفت که نشون می ده متوجه خطر به هم خوردن همه چیز شده ، برام جالب بود این یه مورد رو خوب یادش مونده ، بقیه چیزها رو راحت یادش میره

مرمر دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت 01:09

عزیزم زیره سیاه باید استفاده کرد یا سبز؟ منم از وقتی در مورد ماسکها گفتی همش میخوام استفاده کنم ولی وقت نمیشه, راستی دوستم ماسکی واسه رفع لک جای جوش میشه بهم معرفی کنی؟

فرقی نمیکنه گلم، من الان زیره سبز دارم استفاده میکنم، واسه لک جوش همین ماسک جامعه، ترکیب این سه تا ماده تو ماست هم برای رطوبت رسانیه هم رفع اکنه هم لک، ولی باید حداقل یک ماه مداوم استفاده کنی، بسته به پوست و گستردگی لکه ها جواب دهی ممکنه حتی تا سه ماه طول بکشه
سرکه سیب رو هم میتونی با نمک به نسبت زیاد مخلوط کنی با گوش پاک کن رو جای لک بزنی یعنی کل صورتت نه، سه چهار نوبت در روز به مدت 5 دقیقه استفاده کن، اون نمک واسه اینه حالت اسکراب پیدا کنه یه کم سایش بده رویه لک رو
اگر چیز دیگه ای به ذهنم رسید میگم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.